zaterdag 17 mei 2014

Afkicken.......




Na het afronden van mijn witte-vierkantjes-deken ontstond er toch wel een dipje.
Wat in hemelsnaam nu?
Ik had nog bolletjes van bovenstaande liggen.
Prachtig kleurverloop, maar ik vind het niet fijn breien.
Haken eigenlijk ook niet, maar ja....het lag er.
De basis van de witte deken (klik HIER) heb ik gebruikt voor de rondjes.



Ik heb ze omhaakt met crème dunnere wol (twee vasten in de onderliggende roze vaste).....

.......en aan elkaar gezet.



Aan de buitenzijde van mijn kleedje heb ik picootjes gehaakt.
Al was het een 'ik weet ook niet wat ik moet'- actie, eigenlijk vind ik het wel leuk.
Al die tinten roze,zalm,oranje.....

Natuurlijk volgde er ook een tweede kleedje, dat in een ruit-vorm aan elkaar gehaakt is. Maar om hier nu pontificaal te laten zien hoe ik kan doorslaan.....NEU.
Het moet klaar zijn nu. Ik heb mijn spinnewiel voor de dag gehaald en tracht in een andere stand te geraken. Het moet geen gehaakt circus worden bij mij thuis.
De ultieme angst van Lief is, dat we straks naar Frankrijk rijden met een wc-rol op de hoedenplank, voorzien van een gehaakt hoedje ;-). 

6 opmerkingen:

  1. Ja, of een hele rij gehaakte aapjes en beertjes.... ook leuk;-)
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, hier werd al eens geopperd door mijnzwager dat ik wel een hoes om de wasmachine zou kunnen haken ;) ach het ziet er vast leuk uit! Beetje afwisseling is ook wel fijn.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, das toch inmiddels wel weer retro en dus goed, zo'n gehaakt wc-rol-hoedje? :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je was in ieder geval weer lekker even bezig! En dat is ook wat waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha, zo'n hoedje.... mijn opa en oma hadden dat. Dat kan toch echt niet mee hè?! Lijkt me lastig, bewust in een andere stand. Hoop voor je dat het lukt. Ik houd het haakvirus nog even vast. Per slot van rekening kan ik na mijn huidige project nog met goed fatsoen drie dekens haken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk idee, ik zie het helemaal voor me ;)!
    Fijne dag hoor!

    BeantwoordenVerwijderen