woensdag 26 februari 2014

Rondje Nederland en lentekleuren!




Zoals dat dan gaat in de vakantie....
Op zaterdag voel je een week voor je liggen en voordat je het weet is het
alweer woensdag.
Een dagje naar mijn vader in Twente voor koffie en het nodige bijpraten.
En  naar het kind dat een week op vakantie was.
Vanuit Oosterbeek is Wageningen om de hoek, dat is wel fijn.
Het andere kind heeft een vriendje in Driebergen en besluit ook te komen.
En dus rijdt moeder eerst naar Ede (station), dan naar Wageningen en dan weer vv.

Heerlijk om ze even te zien, foto's te kijken en te horen hoe het was.
La Palma,wat een prachtig eiland. En, zoals de kinderen dat zeggen:
'Als je  houdt van niet teveel gedoe, is dat een fijn eiland om te zijn'.
Ze zaten in de  sneeuw bovenop een berg, liepen naar de krater van een vulkaan in dichte mist om vervolgens weer af te dalen naar het strand om daar in de zon te liggen.
En ja.......ik heb dus nu lava-zand van het strand en ook van het hoogste topje van de berg.
Daar ben ik dan weer erg blij mee!



Ik voel de zin opkomen om ook af te reizen naar een spannende omgeving.

Maar ach.....ik heb het goed.
Tussen mijn wolletjes, een wandelingetje en een handwerkje rust ik uit.

Om maar even te laten zien dat er uit iets doods altijd weer nieuw leven ontstaat:
Een omgewaaide berk die uit zijn takken gewoon nieuwe bomen  laat ontspruiten.

Dat is toch bijzonder.


Tja, en die handwerkjes.....gisteren had ik ineens behoefte aan de kleuren van narcissen en druifjes.
Ineens.....en dus is mijn Noordzee-sjaal in een tas verdwenen. 
Doe ik me toch de ontdekking dat het praktisch is om eerst 9 rondjes paars te haken en kleur voor kleur die 9 granny's af te maken. Dan ontstaat er (nou ja, bij mij)  een soort drive van niet meer kunnen stoppen en is mijn knal-kussen alweer bijna klaar....




Door de crochet-along deken ontdekte ik de halve stokjes. Net iets meer dan een vaste en minder dan een stokje........
Eh, die deken heb ik uitgehaald. Hoe leuk ook dat er helemaal een vertaling is gemaakt en ik ineens steken ging haken die ik nog niet kende, het moet bij mij altijd in  volle vaart vooruit. Het duurde me te lang en ik zag al allerlei herhalingen aankomen.


Morgen verhuizen we de hele toestand weer richting Rolde.
Dan zal ik de badkamer inwijden en ik denk ook aan het werk gaan in mijn moestuin.
Lang leve de vakantie!






6 opmerkingen:

  1. Prachtige kleuren heb je gekozen zeg,en ja die deken inderdaad herhaling daarom maar in Engels verder .ach een mens heeft genoeg te doen ,ik wissel mijn werkjes lekker af ,geniet nog even van je vakantie,
    Lieve groet marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zit te lachen, want... ik ben ook gestopt met de crochet-along deken. Ik vond het niet mooi worden, dat begon al bij Catharina. Geen mooie steek vond ik, maar ging toch nog even verder. Het werd niet beter. Ik ga lekker wat anders maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha....ik geloof dat het daar bij mij ook begon.....die steek trok mijn deken in elkaar.....ik voorzag al een golvende rand er omheen.......pfff.....maken we gewoon een CarinenBettie-doe het lekker zelf-deken........(is dat niet een goed ideetje???)
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi kussen is dat, helemaal in lente kleur! Geniet nog maar even van je vakantie! Veel plezier in Rolde met de nieuwe badkamer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh die deken, ja die kleuren, geniet nog even van de laatste dagen! En je douche! Hoera

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi kussen in prachtige kleuren heb jij gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen