maandag 23 december 2013

Ik dacht.........

Ik dacht zo aan het eind van het jaar dat het wellicht leuk zou zijn om een inspiratie-blog te maken.
Niet met mijn eigen ideeën maar met allerlei inspirerende plaatjes van Pinterest......en ik hoop dat er voor iedereen iets bij zit waarvan'ie denkt: 'Ja, dàt is leuk....of lekker.....of grappig.....of mooi........Je kunt bij veel items doorklikken om te zien hoe ze precies gemaakt zijn.


Allereerst wil ik jullie wijzen op het Oberufer Kerstspel op de Warmonderhof in Dronten. Dat is de enige Landbouw-opleiding die mensen opleidt voor het Bio- en BD-landbouwvak. De leerlingen spelen daar jaarlijks het Kerstspel maar, hoe zeg ik dat, op jeugdige wijze. Voorafgaand aan het spel kun je in de kas boerenkool eten. Mocht je na jaren het Kerstspel wel zo'n beetje gezien hebben.....dan is dit een heerlijke opfrisser.

Dit is natuurlijk geen tip voor dit jaar, maar voor 2014. Zie je ook de kerstboom? Na mijn blog over gekleurde rozen in de boom vind ik dit (30 witte en 3 rode roosjes) ook wel weer heel leuk.
Die prachtige gouden sterren-hemel vind ik ook de moeite van het onthouden waard.



Misschien knutsel je nog een lichtje en deze is toch vrij eenvoudig lijkt me. Een mooie basis om op door te fantaseren.........


Ach en deze lijkt me ook zo leuk om met kinderen te maken. Goedkope pasta kopen en een fles goudverf. Rood of gouden draad........ en de slinger kan zo in de kerstboom. Wit en zilver kan ook en is mooi op de wintertafel.

En dan DEZE. Die is toch ook mooi? Misschien kan er ook nog wel een klein kristalletje in het midden hangen.





OUD EN NIEUW is het eerstvolgende feestelijke moment. Eten maken voor veel mensen, voor elk moment van de dag. Dit vind ik een prachtig brood. Ik heb het niet gemaakt, maar als ik het zo zie lijkt het me te doen.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    Heb je jonge kinderen en wil je terugkijken op het jaar? Ik maakte vroeger lange stroken en deelde die in twaalven. Op elk deel kwam de maand van het jaar te staan. Samen met de kinderen blikte ik dan terug. Wat gebeurde er allemaal? Sommige maanden zijn makkelijk om een mooie tekening bij te maken (vakantie, verjaardagen bv.) Anderen zijn moeilijker en vragen wel wat voorbereiding. Zo heb ik van een aantal jaren een jaaroverzicht vol tekeningen van de kinderen. Het kan natuurlijk ook gewoon op verschillende papieren, maar een lange strook symboliseert het jaar mooier.....(vind ik dan ;-))


Zou het gaan sneeuwen en vriezen dit winter? Dan moet je dit zeker gaan proberen.
In het bos in Appelscha, waar wij ooit woonden hadden wij soms meerdere sneeuwbal-lantarens......zo sprookjesachtig  mooi!

 Op de WINTER-TAFEL stel ik me het komende jaar deze lichtjes voor. Simpel en misschien zelfs wel met ecoline te kleuren........Het is zout en lijm...meerdere lagen over elkaar. Op Pinterest hebben ze het steeds over Mod-podge en onlangs zag ik dat ook hier in een knutselwinkel. Het is volgens mij lijm en vernis in één.

Afijn, opdat er voor iedereen iets bij zit.
Gewoon gedaan, omdat het kan.
Voor het plezier.
Omdat ik jullie fijne dagen wens.



3 opmerkingen:

  1. Wat een mooie blog schreef je! Dat brood ziet er lekker uit en dat idee van het terugblikken van iedere maand op papier; dát ga ik doen!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wens jou ook fijne dagen!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zag al een aantal leuk ideeën voorbij komen, die sneeuwbal lantaarns ga ik zeker onthouden, kom maar op met die sneeuw. Fijne dagen!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen