woensdag 18 december 2013

Heerlijke werkjes tussendoor: bijenwas hulstblaadjes.




Werken met bijenwas is verwarmend en stimuleert de motoriek. Je werkt veel met je vingertoppen. Balletjes draaien op tafel heeft geen zin. De bijenwas koelt af en is niet meer te bewerken.
Heb je koude handen? Stop ze een poosje onder je oksels. Blaas nooit op bijenwas die je in je handen bewaart (veel kinderen doen dat) Dan komt er vocht bij en willen delen niet meer aan elkaar plakken..

Wannneer je na een pauze met bijenwas gaat werken en veel kinderen met koude handen binnenkomen moet je eerst een paar klapspelletjes doen. Worden al die handjes warm. (In noodgevallen (bij echte vorst ofzo ;-)) doe je de plakjes bijenwas  in een zakje en stop je die tijdens de pauze  even achter je bh op een warm plekje...

Er zijn meerdere soorten kneedwas. Het is fijn als er wel  echt bijenwas in zit. Vooral voor de geur. Mmmmmm.

5 opmerkingen:

  1. Haha dat achter je bh stoppen heb ik eens gedaan voor Tessel. Kwam er sávonds op de sportschool achter dat het er nog steeds zat. We waren het volledig vergeten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd gezellig om die knutselwerkjes bij jou te zien! De hyacintenslinger ga ik vast OOK eens maken. Ik probeer de bolletjes altijd pas in januari in huis te halen..
    Ik lees graag over de vrije school bij je. Ik heb de gewone pabo ( altijd kleuterjuf geweest)gedaan, maar hou veel van alle jaartafel/natuur ideeën.
    Het lijkt mij heel goed om vragen te blijven stellen en kritisch naar dingen te kijken; het lijkt mij ook dat de dingen van Steiner in een bepaalde tijd zijn geschreven en dat de tijd nu HEEL anders is.
    Goed van je om dingen durven te veranderen of aanpassen!
    Fijne dagen! Groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke geur inderdaad! Mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik stop bijenwas ook altijd in mijn bh. Dochterlief doet me nu na en regelmatig vind ik zachte bijenwas helemaal in haar romper gekleefd :-D
    Goed idee die hulstblaadjes, simpel en mooi!

    BeantwoordenVerwijderen