dinsdag 12 november 2013

kleurrijke sterren.....



Op Pinterest zie ik regelmatig knutsels voorbij komen gemaakt van grote koffiefilters.
Je weet wel, van  die grote ronde.
Wij gebruiken ze op school voor zo'n groot koffiezet-apparaat. Geen idee of je ze gewoon in de winkel kunt kopen, ik heb er nooit op gelet.



Vandaag heb ik eens even een paar proefjes gemaakt. Advent komt eraan, de stagiaire zou les geven en dus kon ik best even een proefje maken.......
Ik deel het met jullie. Leuk en simpel en een mooie basis voor weet ik veel wat.....
Het is een project under construction zeg maar.

Je vouwt een koffie-filter (het zijn gewoon cirkels, tsss, nooit gezien) dubbel, en nog eens en nog eens.

Dan knip je daar een ouderwets kleedje uit en volgens mij hebben we dat allemaal wel eens gedaan.


Je zet dat kleedje aan de bovenkant vast met een wasknijper.


Je neemt allerlei kleuren ecoline en doordrenkt het opgevouwen kleedje met kleur.
Eigenlijk is het geen schilderen. Je brengt kleur aan......


Eenmaal gekleurd kun je dit een dag laten liggen tot het droog is (krijg je geen vieze vingers). Met een klas kinderen zou ik dat zeker doen. 
Ik heb natuurlijk niet gewacht maar het kleedje voorzichtig uitgevouwen.
Het resultaat is prachtig.......en nodigt uit tot verder gebruik.
Hoe?
Ik weet het nog niet. Je kunt de kleedjes op papier plakken en de witte vormen met een dun stiftje inkleuren.
Je kunt de kleedjes plastificeren en voor het raam hangen. Misschien kun je ze ook opleuken met glitterlijm en als feestelijke onderzetters gebruiken......

Leuk om te doen, simpel en snel.....








8 opmerkingen:

  1. Wat mooi zeg en leuk om te doen lijkt me. Kijken of ik ergens van die filters kan vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi, net gekleurde ijskristallen, en mandala's. Ik denk dat de groothandel die filters wel heeft (S.ligro bijv) en misschien kan het ook wel met nat in nat schilderpapier?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach wat mooi. Alweer om blij van te worden!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi zeg. Als ik nog werkte zou ik het absoluut doen met de groep.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi! Leuk idee, ga ik onthouden:)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. WOW!! Ik ga straks meteen de schoolkeuken plunderen op.. juist!

    BeantwoordenVerwijderen