zondag 8 september 2013

Het Rode Dekentje.

Vorige week blogde ik over die winkel met wol. Wat fijn voor die winkel dat daar zoveel positieve berichten op kwamen.....


Tijdens dat bezoekje kocht ik deze wol, maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik begon met iets anders, want ik kocht wol voor twee projecten. Ik haakte me een slag in de rondte en zondagavond was ik door die wol heen.
Maar ja, dat haken hè? Dat kan me dan benemen.....Ik wil snel, rechtdoor en niet te veel gedoe.
En dus begon ik  zondagavond met het rood.  Omdat ik tot dinsdag moest wachten voor ik wol bij kon kopen voor mijn andere project. Gewoon rechtdoor haken, in kleermakerszit op de bank......
En nu is het zondag, een week later en het is af.

Wat er nu af is? Ehm, nou mijn dingetje.......
'Ja maar wat is het nou geworden?' vraagt Lief belangstellend.
'Nou gewoon, een Dingetje.....een eh...Dekentje.'
'En voor wie is dat dan?' is zijn logische vervolgvraag. Wij kennen eigenlijk niemand in onze directe omgeving die de grootte heeft waarvoor dit Dingetje bedoeld zou kunnen zijn.








En dus verzin ik van alles. 'Voor ons baby'tje' (ik ben 51 hè ;-)) probeer ik.
'Voor het nieuwe hondje, voor mijn kleinkinderen, voor het eerste
baby'tje dat geboren wordt....'
Hij kijkt me meewarig aan en snapt er helemaal niets van.
Dat je gewoon met plezier een hele week zit te haken aan iets
waarvan je niet weet waarvoor of voor wie het is.
Maar hey......dit is Het Rode Dekentje. Toevallig.
En da's niet zomaar een dekentje. Zuiver wol, 60x75 cm. en met heel veel liefde gehaakt.



Afgelopen week heb ik wol bijgekocht voor het andere project. Dus ik haak nog even door.


Omdat Lief in mijn blog voorkomt laat ik hem eerst de blog lezen, voordat ik tot posten overga.
Eigenlijk vraag ik toestemming. Hij heeft een toevoeging. 'Ik snap het juist heel goed' zegt 'íe.
Maar ja, wat hij vervolgens allemaal zegt.....over twee projecten en waarom niet één. Dan had je in één keer genoeg wol gekocht voor dat andere project waar je wèl iets aan hebt en zou je dinsdag met het volgende project kunnen beginnen.....met dat eerste project om je schouders.......
'Maar' zegt hij tot slot 'ik vind het wel heel knap van je en ook heel mooi en heel netjes en  heel kleurig'. 


7 opmerkingen:

  1. Ah, ja soms denkt een mens dat LIEVEN niets begrijpen, maar ze begrijpen soms meer dan je Lief is....:-) En heeft je lief helemaal gelijk als hij zegt hoe knap, hoe mooi, hoe netjes en hoe keurig.... heel lief van hem!
    En die baby.... die komt vanzelf, vroeg of laat :-)
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mens kan nooit genoeg dekentjes hebben! Laat staan zulke mooie rooie (wit-blauw) ;)
    Met een wolwinkel op steenworp...ach, ach Wat een Verleidelijkheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. What a beautiful blanket you made, and I love the colours :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I'll tell you I thought about the Scandinavian country's. Red, grey, offwhite and blue.......Love those colours because of that.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hihi...zo leuk en ook zo herkenbaar!! ja...dat haken...ik ken het! ben nu ook weer net begonnen aan een heeeel grote deken. Ik vind jouw dekentje echt heel leuk en mooi geworden. Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha,ha...nou ik vind het een heel mooi dingetje..eh ..dekentje! Wacht maar af in de herfst is het heerlijk met zo'n dekentje op schoot...of op je kouwe knieen...of om je voeten...of...wacht maar af; dadelijk pikt manlief t dekentje in! groet fleur

    BeantwoordenVerwijderen