zaterdag 29 juni 2013

Achter op de es.




Soms wil ik gewoon de zon zien ondergaan en dat kan zo mooi, hier achter op de es. Ik blogde er al eerder over.......
Het is een besluit dat ik van het één op het andere moment kan nemen.
Pak mijn foto-toestel en ben er binnen een paar minuten.



De koeien leken ons te verwelkomen, in een drafje kwamen ze op ons toe.

Twee koetjes staan er in die hele stille weide.
We zagen geen mens en hoorden geen auto.
In die stilte hoef ik alleen maar te staan, te kijken en te luisteren. En te ruiken.......en ik rook ze, luid en duidelijk: boskamperfoelie. Wat ruikt dat toch heerlijk.












O ja, en niet te vergeten....de zonsondergang.




Kwestie van een paar minuten. En dan is het gedaan. Moeten we weer wachten tot morgen. Want het wordt nooit zo donker of de zon komt weer op.

6 opmerkingen:

  1. Oooh... ik hou zo van koeien, echt waar!
    ik begrijp echt niet hoe mensen die prachtige, lieve dieren met die prachtige ogen zomaar... kunnen opeten !
    Ach Zomer en de bedwelmende geur van kamperfolie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo'n moment en dan ook nog gevangen in foto's. Ik wil ooit ook eens op pad om de zonsondergang te vangen, maar nu zit er nog even een dreumesje aan me vast op die momenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. whoowh; ik hou van koeien én van ZON! En Dankjewel zon, offe dankjewel wolken dat jullie vandaag verdwenen en we daardoor de zon konden zien ondergaan!
    En die foto van die koeien..... die wil ik van je pinnen! Hm en zijn het al koeien? Ik zie geen 'melkers', zoals Noah ze noemt.... (uiers).
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha...misschien zijn het wel jonge stieren. Daar heb ik niet eens naar gekeken ;-)
    Wat een heldere opmerking van je Hannah.....eigenlijk vond ik ze al een beetje jongensachtig.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtig!!
    mooie foto's en een heerlijk moment!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jouw avondbezoek achter op de es is een prachtig begin van de zondagmorgen voor mij. Dank je! Fijne zondag,

    BeantwoordenVerwijderen