maandag 20 mei 2013

Eindelijk ......

Na een flinke tuindag gisteren moest het er van komen. We hebben gewerkt en geschaft en er stonden twee cadeautjes....twee flinke stammen met een briefje erbij. Dat we daar maar lekker op moesten zitten met een kopje koffie......

Maar goed, Eindelijk ben ik ongelofelijk aan het werk om de laatste weken van dit schooljaar goed af te sluiten.
Wij krijgen nog bezoek van de inspectie en je begrijpt, dan moet alles tot in de puntjes in orde zijn.
Vooral op papier.......want alles moet 'inzichtelijk' zijn voor de inspectie.

En dus waren het vooral de handelingsplannen, de periode-doelen, de overzichten en dag-voorbereidingen die vandaag aan de orde waren.

Zou het de tafel zijn? Waarover ik gisteren blogde?
 Dat ik er nog plezier in had ook?

En dat ik ook nog zin had in lekker koken? Een couscous-salade met geitenkaas en tomaat en spinazie en raapstelen uit eigen tuin? Ik hield altijd wel van groente, maar nu eet ik alles wat groen is. Van zevenblad tot spinazie en daslook tot raapstelen. Ik vind het ge-wel-dig!! En alle die prachtige recepten van HAAR en van HAAR.







En dat ik ook nog een brood gebakken heb? (ok, Pontus heeft het eerste kneedwerk gedaan, maar ik het tweede en het bakken).


En dat ik aan het eind van de dag nog een uurtje in mijn groentetuin was ?


Aardappelen, spinazie, veldsla en raapstelen. Boontjes en afrikaantje (vind ik gezellig) en gele lupine (vind ik ook gezellig)


Ok, tussen de goudsbloemen moet ik nog wieden......



Daar  liep ik mijn tuin-buurman tegen het lijf. Een ervaren moes-tuinder......en ik verontschuldigde me meteen.
'Ja, het is wel een beetje vol....we zijn vol goede gestructureerde plannen begonnen, maar we doen eigenlijk maar wat......'



























Hij had vooral oog voor één ding: de aardbeienplanten die in volle bloei staan en die ik overgenomen (nou
gekregen) heb van de vorige eigenaar van de tuin.
'Dat bint heule best'n'  zei hij. 'Dat word'n knoeperds....echt!'

En nu snap je zeker wel dat ik niet kan wachten.
Heule beste knoeperds van aardbeien.
Laat ik er maar snel een netje overheen spannen...........


6 opmerkingen:

  1. Klinkt als een heerlijke dag!! Die aardbeien zien er inderdaad goed uit!! Lekker! Succes de laatste weken op school!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou.... wat heb je hard gewerkt....! Ja ook in die tuin! Spinazie én raapstelen uit eigen tuin! Dat heb ik nog niet voor mekaar gekregen! En wat leuk die foto's van je tuin!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He, wat leuk om een blik in je tuin te mogen werpen :) Heerlijk he, al dat groen, vooral om te eten, om te wieden wat minder ;) Succes met de laatste loodjes, ik herinner me goed de laatste keer inspectiebezoek.. bbrrrrrrr!! Lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai Madelief,
    Wat lijkt me dat heerlijk zo een tuintje! Best moeilijk om alles goed te verzorgen, denk ik.
    Ik moet het met een balkonnetje van zo een 1mx1m doen.

    Fijne dag,
    Helene

    PS: laat je t.z.t. weten of de aardbeien i.d.d. zo lekker waren?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja ik weet nog hoe dat was met die handelingsplannen enzo. Altijd heerlijk als het af was. Dus je tafel werkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, bekend plekje zeg. Volgens mij lopen wij gemiddeld drie keer per week langs jouw moestuin, op weg naar de grote stenen.... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen