dinsdag 2 april 2013

Puinhoop.

Om maar bij het beeld van gisteren te blijven.....voor eens en voor altijd:
GROTE SCHOONMAAK.

Alle, maar dan ook alle wol die ik jaren en jaren op zolder bewaarde heb ik voor de dag gehaald.
Ik geef toe, ik krijg er lichte stress van, maar het moet.

En door het hier open en bloot op mijn blog te plaatsen hoop ik dat het me dwingt het voor eens en altijd aan te pakken.

Want ik wil nieuwe vachten.........maar waar slaat dat op als alles hier vol ligt.

Van ooit fanatiek prikvilten (en zelf kleuren van wol)
Van ooit fanatiek natvilten (en regenboogverven)
Van ooit fanatiek poppen maken (vulwol)
Van ooit fanatiek ook nog maar moeten hebben (vachten, dit is er maar één......)

En van bovenstaande alles 2x omdat mijn moeders spullen hier ook staan.

En dus......open en bloot, als stok achter de deur.........




En dit:

En ook dit:


Keurig met mijn naam erop......nou ja, keurig.........
Ook maar met een blur, een randje en een laagje erover, dan lijkt het minder erg.

En ik hoop oprecht dat dit me helpt om het op orde te brengen.
Voor eens en voor altijd........
Te verspinnen, weg te doen of weg te geven......

Als het op welke wijze dan ook ordelijk is, laat ik dat ook zien.
Zou dat het voordeel van een blog zijn?
Een stok achter de deur?

En hoe is dat bij jullie?
Hoort er bij schoonmaken ook lichte paniek? Vluchtgedrag en in de neiging om iets anders heel noodzakelijks te gaan doen?
Ben benieuwd naar ieders wanorde, ja echt......
en oplossing daarvoor.

4 opmerkingen:

  1. Nou ja, ik vind het Prachtigggg! Misschien toch op zoek naar een pakhuis? Of neem het mee naar school...? Enne, mijn wanorde.. ik heb er geen last van, maar Lief wel... die begint ermee te gooien, dus dan ga ik opruimen; onder het bed, op zolder... enne, leren Nee zeggen tegen jezelf en ieder ander die iets aanbied... (maar stiekum ben ik ook al een tijdje op zoek naar meer ruimte).
    Sterkte ermee
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha ha, wat een heerlijke wolboel! Ik zou zeggen: veel wegdoen, weggeven aan school, of aan andere wolliefhebbers en het met heel veel liefde schenken.. Dan komt al die vrijgevigheid gewoon weer bij jou terug.. op een andere manier! Het werkt bij mij prima zo, met mijn kleine huisje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi, ik ken het probleem... Helaas heb ik vorig jaar mot in mijn wol voorraad gehad. Dat wil je niet! Het is niet leuk! Het was een harde les, want ik moest echt onder ogen zien dat met ideeën alleen (en dus het bewaren van wol) je er niet komt. Heb zeker 2/3 weg moeten doen.... Ik zou zeggen, de materialen waar je de komende tijd wat mee wilt doen houden en de rest weggeven. In juni komen er toch wel weer nieuwe vachtjes! :-))
    Succes! Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank voor jullie support!
    Ik heb één zak met bestemming, weggegooid wat niet helemaal mooi of half vervilt is (dat kan ook door stilliggen dus!) en ik heb nog wat door elkaar gekaard om te verspinnen. Schoon schip!
    Madelief

    BeantwoordenVerwijderen