donderdag 7 maart 2013

Lente van Papier!




Had je mij een paar maanden geleden gevraagd wat een TUT was, dan zou ik iets zeggen over een  truttig type en ik had er in elk geval het woord HOLA achteraan gedacht.

Maar ja, nu ik Pinterest ken en mij in Blogland begeven heb......weet ik dat een TUT iets heel anders is. Voor een tut kocht je vroeger een boekje, ging je naar school (goed beschouwd geef ik heel wat tut's op een dag) of naar je moeder of een vriendin.

Dat hoeft niet meer. Een tut is te vinden op internet. Wellicht ben ik er één, maar in dit geval geef ik er één.
Tut, of tutorial.......ik laat je zien hoe je in een handomdraai vrolijke narcissen maakt van crêpe-papier.

(Voor de grap googel ik net even op 'tut narcissen maken' en JAHA het bestaat.....maar deze is van vilt en dus blog ik vrolijk verder).



Nodig: Pijpenragers, crêpe-papier (ik wil persé narcissen met oranje trompetjes) en bloem-binders-band (ik weet niet of het zo heet, maar ik kocht het bij een tuincentrum vol tut-spullen ;-))






Je knipt twee stroken papier. Het ene knip je in volgens bloemmotief, het andere met een kartelschaar. Van allebei neem je een stukje 'op gevoel'.


Je rimpelt het oranje trompetje rond de pijpenrager en omwikkelt het met band. Dat band is een beetje rekbaar en een beetje plakkerig......er komt geen lijm aan te pas.

Dan neem je een stukje geel met 6 blaadjes (ik deed 5 dat plooide lekkerder...maar het horen er 6 te zijn)

en dat plooi je om het trompetje. Weer afbinden met het band en het overgebleven band naar beneden om de pijpenrager draaien. En ja.......dan is het klaar.....ECHT....simpel......


Nu wil ik nog leren hoe ik op mijn blog aan de zijkant die 'tut' in beeld krijg, zodat je in de toekomst wellicht meer 'tut's' kan zien en die aanklikken. Dat is me nog niet duidelijk. Kan iemand me raad geven?


6 opmerkingen:

  1. Dank voor de uitleg... van die tut hé, daar begreep ik ook al niets van.. ligt aan de leeftijd denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk ik ga ze maken, en wat betreft dat dingetje aan de zijkant, even tussen een gadget toevoegen zoeken, je kan losse linkjes delen, ach dat kun jij ook! Let maar op, morgen staat er een Tut aan de zijkant haha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh.. ik zit hier te turen (leesbrilletje, ha ha!) en kan haast niet geloven dat ze van papier zijn! En zoals Arnika al zegt: naar Indeling gaan, daar 'gadgets' aanklikken, dan naar 'afbeelding' gaan, en vervolgens de foto plus link intikken! Als het niet lukt mail je maar! Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zien er echt geweldig uit, in eerste instantie dacht ik dat het echte bloemen waren. Groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ga ik ook proberen. Wat een leuk idee! Ziet er schattig uit. Bedankt voor deze Tut!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk, elders kwam ik net een narcissenbaby tegen, hier een prachtige narcis. Het ziet er niet moeilijk uit om te maken, ga het dus eens proberen. Ze zien er ook zo echt uit!

    BeantwoordenVerwijderen