zaterdag 16 maart 2013

Hoe OPEN kan een DAG zijn?






Vandaag was er Open Dag bij ons op school. Dus wel weekend en toch werken. Dat is dan 's morgens even niet zo leuk, maar uiteindelijk toch ook heel feestelijk. Gesprekken met mensen die oprecht willen weten of onze school zou passen bij hun kind. Niet zelden gaat het om kinderen die vastlopen op een andere school. Ik vertel ouders dan dat niet alleen hun kind het hier leuk en fijn moet hebben, maar dat zij het ook leuk moeten vinden. Dat zij ook het gevoel moeten hebben bij ons op hun plek te zijn.
Opvallend was het dat er heel wat ouders waren met heel jonge kinderen. Ik had een gesprek met ouders van een tweeling, van een maand of 6. Voor ons, in het Drentse, ben je dan heeeeeeeeeeeeel erg op tijd.
Ik hoorde ook een verhaal van een aanstaande moeder in Amsterdam, die 5 weken zwanger is en zich nu al bezighoudt met een geschikte dagopvang voor haar baby. Een wereld van verschil......aan de andere kant van de Iessel (Daniel Lohues). 
Feestelijk was het. Maar, het was ook wel een beetje meer.
Want zij was er. En zij was er ook. En zij was er ook en vertelde dat zij ook al was geweest.
Niet te geloven. Een dikke maand geleden wist ik niets van bloggen en nu lijkt het ineens ook te verbinden.
Ik vond het leuk, bijzonder ook. We spreken een taal die niet iedereen spreekt. De man van één van ons stond wat op de achtergrond te luisteren. 'Je kunt er heel druk mee zijn' .....hoorde ik. En wij, bloggers, snappen dat.
Adressen werden uitgewisseld, we kennen elkaar nog niet allemaal.
Dat lijkt dan afstandelijk via internet, maar zo voelt dat niet.
Het lijkt er op dat er een aantal nieuwe kinderen bij ons op school gaat  komen. En nieuwe ouders.....bloggers.
LEUK!!







5 opmerkingen:

  1. Wat leuk om op de open dag zo veel bloggers te ontmoeten.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe leuk is het dan om mede bloggers te treffen, en dat terwijl ik eerder altijd het gevoel had dat ik een van de weinigen van onze school was die zoveel op internet verbleef, op dat gebied voelde ik mij altijd een buiten beentje, gelukkig is dat al lang niet meer zo! Leuk al die bloggers zo om mij heen ;-) Ook dat inspireert enorm!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, ik begin het jammer te vinden dat IK er niet was......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat bijzonder dat jullie allemaal in dezelfde 'hoek van Nederland' verblijven.. heerlijk lijkt me dat om zo in contact met elkaar te komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waar een open dag al niet goed voor is ;-)
    Je hebt een prachtig blog!
    Ik blijf je volgen en laat me graag inspireren door je mooie woorden en beelden.
    Groet,
    Titia

    BeantwoordenVerwijderen