vrijdag 22 februari 2013

Olle-wol

Nu heb ik toch de hele week zitten spinnen, vachten verzameld, meegenomen en uitgezocht en nu ga ik breien. Zoon Olle, bio-boer zou je een echt 'sofen'kind kunnen noemen en zijn leven lang draagt hij al mutsen en mutsjes, petten en petjes.
Hij draagt ze binnen en buiten en schroomt niet om met een aardbeienmuts op de trekker te zitten.

De komende week is hij jarig, 25 wordt hij.

En dus.....ik brei een muts van wol van zijn eigen schapen. Die kan per post naar de Betuwe. Een werkende moeder kan daar natuurlijk niet bij zijn, bij zijn verjaardag.
 
En dan  sta voor mijn voorraad wol........en ik twijfel. Wit kan, bruin ook en ook grijs........ik heb genoeg!


Maar ja, ineens bedenk ik me dat ik de lange grijze vacht mooi zou kunnen combineren met de wat kortere Hamsphire Down-vacht......die buiten in de vrieskou ligt. Kaardemolen van zolder gehaald, twee soorten door elkaar gekaard en nu spinnen. Hoe dom is dat dan weer.......de tijd dringt ineens, de vakantie is bijna voorbij en ik zou zo kunnen beginnen met wat ik heb.

Maar ja, draadje wit en grijs door elkaar lijkt me gewoon mooier, kan ik ook net nog iets dunner spinnen ..... Blijf ontspannen, het komt goed.......











Ik voel de drang om eerst dit en dan dat te doen. Eerst opruimen, dan plannen, dan spinnen...ooooo boodschappen.....en dus ga ik eerst bloggen. Dat ordent ook ;-)

En trouwens....na bewoordingen als Zoonlief, Oudste, Dochter.....vinden de kinderen het ok dat ik ze met naam en toenaam noem. 'Wat een gedoe mam'.......

1 opmerking:

  1. Heerlijk logje!! En prachtige wol laat je ons zien.. mooi die tinten door elkaar... Olle boft :)!

    BeantwoordenVerwijderen